UPC ecoRACING

ecoR2 (2010)

DESCRIPCIÓ

L’ecoR2 va ser presentat el 9 de juliol de 2010 com el primer cotxe híbrid de competició de l’Estat. Després de dos intensos anys d’investigació i desenvolupament, l’ecoR2 va arribar a les pistes de la Formula Student generant una gran expectació per la innovació en el seu motopropulsor, que combinava un motor monocilíndric de 4 temps d’origen Derbi amb un motor elèctric alimentat per una bateria d’ions de liti.

A la Formula Student hi ha una norma no escrita que diu que cap equip debutant és capaç d’acabar el seu prototip a temps per a competir i que si ho aconsegueix, aquest no arriba a competir en pista per no superar les proves estàtiques. Amb l’ecoR2, UPC ecoRacing va trencar aquesta norma i ho va fer, a més a més, innovant, ja que l’ecoR2 va ser una novetat entre els cotxes de combustió convencionals a la Formula Student de Silverstone i a la Formula Student Spain. Com a colofó d’aquesta gesta, l’equip es va alçar amb la segona posició a Itàlia.

 

COTXE

 2011 2 low  2011 1 low

 

ESPECIFICACIONS TÈCNIQUES

GENERAL XASSÍS MOTOPROPULSIÓ ELECTRÒNICA DINÀMICA

Batalla

1625mm

Tipus de

Xassís

Tubular

Tipus

Plug-in Hybrid

Sistema de Control

Desenvolupament Propi

Suspensió Davantera

Unequal length A-Arms. Push rod actuated

Via

1100mm

Material

Acer

Motor Elèctric

34kW

ECU

Desenvolupament Propi

Suspensió Posterior

Unequal length A-Arms. Push rod actuated

Pes

419Kg

 

Motor de Combustió

Derbi 16kW

 

Diàmetre de la llanda

13"

   

Potència Màxima

75CV

   
   

Parell Màxim

120Nm

   

 

MEMBRES DE L'EQUIP

Jorge Alarcón, Edgar Aneas, Xavier Bassons, Joel Cibil, Jose Luis García, José Gutiérrez, Baltasar López (Team Leader), Francesc Xavier Moreno, Noël Sánchez.

 

PALMARÈS 

  • 2ª Posició a la Classificació General de la Formula Student Italy 2010

 

PATROCINADORS

 Logos-patros-web-2010