UPC ecoRACING

ecoRZ (2015)

DESCRIPCIÓ

El 2012 va començar una nova etapa a UPC ecoRacing amb la incorporació de nous membres per encetar la construcció d'un nou cotxe després dels èxits amb l'híbrid ecoR2. Aquest nou projecte, seguint la filosofia ecològica, és l’ecoRZ, és un monoplaça 100% elèctric. Després de posar a prova el seu disseny a la Formula Student Italy, plocamant-se campió, l’equip va portar el seu disseny un pas més enllà. L’ecoRZ es va desvelar el 15 de maig del 2015 davant de més de 300 persones a la Sala d’Actes de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial i Aeronàutica de Terrassa.

presentacio2Pel que fa al disseny del monoplaça, visualment han hagut canvis notables en relació a anteriors prototips construïts i dissenyats per UPC ecoRacing. S’han reduït les dimensions generals del monoplaça per tal de millorar el comportament dinàmic i s’han optimitzat les línies de la carrosseria per tal de reduir el fregament amb l’aire i,per tant, el consum. També s’ha millorat el fons pla i difusor del cotxe, que canalitza l’aire que passa sota el monoplaça per aprofitar-lo i per millorar el comportament del cotxe, sobretot en les corbes. D’aquesta manera s’ha aconseguit reduir les dimensions mantenint bones especificacions aerodinàmiques.

L’interior del monoplaça també conté algunes innovacions. La unitat de potència, per exemple, s’ha concentrat en un espai més petit, tot i mantenint els 135CV i millorant la seva eficiència energètica. D’altra banda, s'han acoblat uns nous amortidors dissenyats i desenvolupats íntegrament pels membres de l'equip, que milloraran el comportament del monoplaça en el circuit.

Ara, il·lusionats i plens d'energia, els membres de l'equip seguim treballant i preparant-nos per les tres competicions en les que es competirà aquest estiu: Formula Student (UK, Silverstone), Formula Student Spain (Montmeló) i Formula SAE Italy (Ricardo Paletti).

No us perdreu cap detall i seguiu les últimes notícies a la web i les xarxes socials!

MODEL 3D (doble click per a pantalla completa)

ESPECIFICACIONS TÈCNIQUES

GENERAL XASSIS       TREN MOTRIU ELECTRÒNICA DINÁMICA

Batalla

1525mm

Tipus de xassis

Tubular

Tipus

Elèctric

Sistema de Control

Desenvolupament Propi

Suspensió Davantera

Unequal length A-Arms.

Push rod actuated

Via (F/R)

1100mm/1000mm

Material

Acer

Motor elèctric

100kW

ECU

Desenvolupament Propi

Suspensió Posterior

Unequal length A-Arms.

Push rod actuated

Acceleració (0-100km/h)

<3s

 

Potència màxima

135CV

 

Diàmetre de la llanda

10"

Velocitat màxima

135km/h

 

Parell màxim

920Nm

   

Pes

220Kg

       

 

MEMBRES DE L'EQUIP

Ramiro Alvarez, Iván Antolínez, Xavier Aymerich, Gerard Barris, Josep Biscamps, Kevin Cabeza, Carlos Calvo, Dani Chebotarev, Marc Font, Aleix Gabarró, Albert Garrell, Marc Gili, Oscar Heredero, Carles Hernández, Xavi Kearns, Isaac López, Joel Martin, Nasim Adnan, Damià Palau, Guillem Penalva (Team Leader), Nil Ruiz, Alex Solà, Ivan Valencia, Pol Vallespi, Dittrich von Mosch.

 

PATROCINADORS

Aquest projecte ha estat possible gràcies a:

 

SEAT

KOSTAL, Venair, Rücker Lypsa EDAG Group

Industrias Metadell, Recam Làser, Holmio, Ascamm, Vector, Lemo, Mecasonic, Ajuntament de Terrassa

ABB, Ibercool, SKF, Lapp Group, Procircuits, Addendum, Chemipol, BRUSA, Tatto Gensace, TACSA, TP2MIL, Mecanitzats Muntada, CFP, dtall, Industrias Puchol, Nadaltech, Ti-Springs, NG Brakes, Altium, AGAUR, LITEM, Bender, Loctite, Zero2Infinity, Nostrum.